Wednesday, January 11, 2017
Monday, January 9, 2017
Bog nije sa ljudima, već sa izuzetnim pojedincima
Priča o proroku Miheju
Sveto Pismo
Sveto Pismo
1. Carevima, glava 22
1. I prođoše tri godine bez rata između
Siraca i Izrailjaca.
2. A treće godine dođe Josafat car Judin k
caru Izrailjevu.
3. I reče car Izrailjev slugama svojim: ne
znate li da je naš Ramot u Galadu? A mi ne radimo da ga uzmemo iz ruku cara
Sirskoga.
4. I reče Josafatu: hoćeš li ići sa mnom na
vojsku na Ramot Galadski? A Josafat reče caru Izrailjevu: ja kao ti, narod moj
kao tvoj narod, konji moji kao tvoji konji.
5. Još reče Josafat caru Izrailjevu: upitaj
danas šta će Gospod reći.
6. Tada car Izrailjev sabra oko četiri
stotine proroka, i reče im: hoću li ići na vojsku na Ramot Galadski ili ću se
okaniti? A oni rekoše: idi, jer će ga Gospod dati u ruke caru.
7. A Josafat reče: ima li tu još koji prorok
Gospodnji da ga pitamo?
8. A car Izrailjev reče Josafatu: ima još
jedan čovjek, preko kojega bismo mogli upitati Gospoda; ali ja mrzim na nj, jer
mi ne proriče dobra nego zlo; to je Miheja sin Jemlin. A Josafat reče: neka car
ne govori tako.
9. Tada car Izrailjev dozva jednoga
dvoranina, i reče mu: brže dovedi Miheju sina Jemlina.
10. A car Izrailjev i Josafat car Judin
sjeđahu svaki na svojem prijestolu obučeni u carske haljine na poljani kod
vrata Samarijskih, i svi proroci prorokovahu pred njima.
11. I Sedekija sin Hananin načini sebi
gvozdene rogove, i reče: ovako veli Gospod: ovijem ćeš pobosti Sirce dokle ih
ne istrijebiš.
12. Tako i svi proroci prorokovahu govoreći:
idi na Ramot Galadski, i bićeš srećan, jer će ga Gospod dati caru u ruke.
13. A poslanik koji otide da dozove Miheju
reče mu govoreći: evo, proroci proriču svi jednijem glasom dobro caru; neka i
tvoja riječ bude kao riječ njihova, govori dobro.
14. A Miheja reče: tako da je živ Gospod,
govoriću ono što mi Gospod kaže.
15. I kad dođe k caru, reče mu car: Miheja!
hoćemo li ići na vojsku na Ramot Galadski ili ćemo se okaniti? A on mu reče:
idi, bićeš srećan, jer će ga Gospod dati caru u ruke.
16. A car mu reče: koliko ću te puta
zaklinjati da mi ne govoriš nego istinu u ime Gospodnje?
17. Tada reče: vidjeh sav narod Izrailjev
razasut po planinama kao ovce koje nemaju pastira; jer reče Gospod: ovi nemaju
gospodara; neka se vrate svak svojoj kući s mirom.
18. Tada reče car Izrailjev Josafatu: nijesam
li ti rekao da mi neće prorokovati dobra nego zlo?
19. A Miheja mu reče: zato čuj riječ Gospodnju;
vidjeh Gospoda gdje sjedi na prijestolu svojem, a sva vojska nebeska stajaše mu
s desne i s lijeve strane.
20. I reče Gospod: ko će prevariti Ahava da
otide i padne kod Ramota Galadskoga? I jedan reče ovo a drugi ono.
21. Tada izide jedan duh i stavši pred
Gospoda reče: ja ću ga prevariti. A Gospod mu reče: kako?
22. Odgovori: izaći ću i biću lažljiv duh u
ustima svijeh proroka njegovijeh. A Gospod mu reče: prevarićeš ga i
nadvladaćeš, idi i učini tako.
23. Zato sada eto, Gospod je metnuo lažljiv
duh u usta svijem tvojim prorocima, a Gospod je izrekao zlo po te.
24. Tada pristupi Sedekija sin Hananin, i
udari Miheju po obrazu govoreći: kuda je otišao duh Gospodnji od mene da govori
s tobom?
25. A Miheja mu reče: eto, vidjećeš u onaj
dan kad otideš u najtajniju klijet da se sakriješ.
26. Tada car Izrailjev reče: uhvati Miheju i
odvedi ga k Amonu zapovjedniku gradskom i k Joasu sinu carevu;
27. I reci im: ovako veli car: metnite ovoga
u tamnicu, i dajte im po malo hljeba i po malo vode dokle se ne vratim u miru.
28. A Miheja reče: ako se vratiš u miru, nije
Gospod govorio preko mene. Još reče: čujte, svi narodi!
29. I otide car Izrailjev s Josafatom carem
Judinim na Ramot Galadski.
30. I reče car Izrailjev Josafatu: ja ću se
preobući kad pođem u boj; a ti obuci svoje odijelo. I preobuče se car Izrailjev
i otide u boj.
31. A car Sirski zapovjedi vojvodama, kojih
bijahu trideset i dvije nad kolima njegovijem, i reče: ne udarajte ni na maloga
ni na velikoga, nego na samoga cara Izrailjeva.
32. I kad vojvode od kola vidješe Josafata,
rekoše: zacijelo je car Izrailjev. I okrenuše se na nj da udare; ali Josafat
povika.
33. A vojvode od kola vidješe da nije car
Izrailjev, te otstupiše od njega.
34. A jedan zastrijeli iz luka nagonom, i
ustrijeli cara Izrailjeva gdje spuča oklop. A on reče svojemu vozaču: savij
rukom svojom i izvezi me iz boja, jer sam ranjen.
35. I boj bi žestok onoga dana; a car zaosta
na kolima svojim prema Sircima, pa umrije uveče, i krv iz rane tecijaše u kola.
36. I prođe glasnik po vojsci o zahodu
sunčanom govoreći: svak u svoj grad, i svak u svoju zemlju.
37. Tako umrije car, i odnesoše ga u
Samariju; i pogreboše cara u Samariji.
38. A kad prahu kola na jezeru Samarijskom,
lizaše psi krv njegovu, tako i kad prahu oružje njegovo, po riječi koju reče
Gospod.
39. A ostala djela Ahavova i sve što je
učinio, i za kuću od slonove kosti koju je sagradio, i za sve gradove što je
sagradio, nije li to zapisano u dnevniku careva Izrailjevijeh?
40. Tako počinu Ahav kod otaca svojih, i na
njegovo se mjesto zacari Ohozija sin njegov.
...
Monday, December 19, 2016
Friday, December 2, 2016
Psalam 136 - Pravoslavno pjevanje
Slava Bogu uz ovo nebesno pjesmeno hvaljenje
Псалам 136
4. Онога, који један
твори чудеса велика; јер је довијека милост његова;
5. Који је створио небеса премудро; јер је довијека милост његова;
5. Који је створио небеса премудро; јер је довијека милост његова;
8. Сунце, да управља
даном; јер је довијека милост његова;
9. Мјесец и звијезде, да управљају ноћу; јер је довијека милост његова;
10. Који поби Мисир у првенцима његовијем; јер је довијека милост његова;
11. Изведе из њега Израиља; јер је довијека милост његова;
9. Мјесец и звијезде, да управљају ноћу; јер је довијека милост његова;
10. Који поби Мисир у првенцима његовијем; јер је довијека милост његова;
11. Изведе из њега Израиља; јер је довијека милост његова;
12. Руком крјепком и
мишицом подигнутом; јер је довијека милост његова;
13. Који раздвоји Црвено Море; јер је довијека милост његова;
13. Који раздвоји Црвено Море; јер је довијека милост његова;
14. И проведе Израиља
кроз сред њега; јер је довијека милост његова;
15. А Фараона и војску његову врже у Море Црвено; јер је довијека милост његова;
16. Преведе народ свој преко пустиње; јер је довијека милост његова;
17. Поби цареве велике; јер је довијека милост његова;
15. А Фараона и војску његову врже у Море Црвено; јер је довијека милост његова;
16. Преведе народ свој преко пустиње; јер је довијека милост његова;
17. Поби цареве велике; јер је довијека милост његова;
20. И Ога цара
Васанскога; јер је довијека милост његова;
21. И даде земљу њихову у достојање; јер је довијека милост његова;
21. И даде земљу њихову у достојање; јер је довијека милост његова;
22. У достојање
Израиљу, слузи својему; јер је довијека милост његова;
23. Који нас се опомену у понижењу нашем; јер је довијека милост његова;
23. Који нас се опомену у понижењу нашем; јер је довијека милост његова;
24. И избави нас од
непријатеља наших; јер је довијека милост његова;
25. Који даје храну свакому тијелу; јер је довијека милост његова;
25. Који даје храну свакому тијелу; јер је довијека милост његова;
Thursday, December 1, 2016
Hijerarhija u vjeri – judaizmu, kršćanstvu i islamu
Allah dž.š.
je izraelcima naložio odabir sveštenstva među njima koji će služiti Bogu, a to
se prenijelo i na hrišćane/kršćane. Hijerarhija
u sveštenstvu se razvila od početka, Aron/Harun a.s je bio glavni sveštenik, a
ostali mu posluživahu. Dakle to je postojalo, i prenosilo se zna se kakvim
izborom, ovim i onim, što ovdje sad nije bitno koliko je to bilo pravo, a jeste,
dobrim od Boga i lošim od svađe ljudi.
Mojsije / Musa a.s., je utemeljio sudije mimo sveštenstva, koje sudiše izraelu, po Božjem zakonu. Naravno bilo je i loših sudija, dobrih i loših kraljeva potom, a izbor kralja nije bilo Bogu po volji.
Po
preseljenju Poslanika islam se razvijao kao oblik vodstva, tj. imamstva, međutim
problem je što vjernici se nisu mogli složiti ko će imamiti tako da od početka
je došlo do sukoba, koji su bili stalni i danas se vode, što je rezultiralo
razvojem raznih pravaca u vjeri, tako da istinski pravi vjernici su bili skloni
povlačenju i osamljivanju.
Nije mi
poznato kad su nivoi iliti titule muftije, reisa, glavnog imama ...i sl.,
utemeljeni, moguće da su nastali onda kad je državi trebalo da kontroliše vjeru, i to može imati dvojni karakter kao i čovjek. Ali vjera uči da su vjernici jednaki.
Moguće je
da Bog direktno se umiješa u izbor onoga što mu je po volji, tako da bilo koja
hijerarhija bilo od Boga ili da je od ljudi, ima dakle dva pravca.
Oduvek je Bog izabirao sebi dobre ljude, od pamtiveka, što se najbolje vidi u Bibliji i Kur'anu izborom proroka, vjerovjesnika to jest poslanika. I onda kada je sva vera, sveštenstvo skrenuli, Bog bi izabrao čovjeka.
Dan danas ko i u svim dobima Bog se javlja, danas možda nešto manje, jer mi imamo knjige što prije ljudi nisu imali, Bog se može javiti direktno, ili preko posrednika, glasnika, a može se javiti i u snu ili dati neki znak. U bibliji na više mesta se javljao prorocima, to jest vidiocima u snu.
Monday, November 14, 2016
Onaj u koga su ruke čiste i srce nedužno...
PSALAM 24 (23)
(4) Onaj u koga su ruke čiste i srce nedužno: duša mu se ne predaje ispraznosti, i ne kune se varavo. (5) On blagoslov prima od Jahve i nagradu od Boga, Spasitelja svoga. (6) Takav je naraštaj onih koji traže njega, koji traže lice Boga Jakovljeva.
Thursday, November 10, 2016
Wednesday, November 9, 2016
Oriental classical music
Kolekcija zapadnjačko orijentalne klasične muzike
download, 758mb, 192kbps, mp3
https://drive.google.com/file/d/1IrmPJCmU8uOjiBGzrj-RXmniV4iDw3aI/view?usp=sharing
tracklist
https://drive.google.com/file/d/15Of6sGz43UcWN8_Ak9j-A5xAL_QtEcwD/view?usp=sharing
download, 758mb, 192kbps, mp3
https://drive.google.com/file/d/1IrmPJCmU8uOjiBGzrj-RXmniV4iDw3aI/view?usp=sharing
tracklist
https://drive.google.com/file/d/15Of6sGz43UcWN8_Ak9j-A5xAL_QtEcwD/view?usp=sharing
Subscribe to:
Posts (Atom)