Životi
Proroka
Datum:
prvi vijek a.d. (posle hrista)
Imena
proroka, i odakle su, gde su umrli i kako, i gde leže.
Isaija
1
Isaija, iz Jerusalema, umro u vreme Manasije presećen na dvoje, i bi sahranjen
ispod hrastova Rogela, blizu mjesta gde put ukršta se sa
2
vodovodom čiju vodu Jezekija je zatvorio zatvaranjem njegova izvora. I Bog
načini čuda u Siloamu zarad proroka, jer bijući onesvešten prije nego je umro,
on je molio za vodu da pije, i odmah bi poslata mu od njega, zato
3
je zvana Siloam, što znači poslana. I u vreme Jezekije, prije nego je on
napravio cisterne i bazene, u odgovor na molitvu Isaije malo vode je izašlo,
jer narod je bio opkoljen strancima, i ovo se dogodi u
4
smislu da grad ne strada od manjka vode. Jer neprijatelji su
5
pitali. Odakle oni piju? I imajući grad pod opsadom oni
6
behu utaboreni u Siloamu. Da su tad, Židovi dolazili, voda bi izašla
7
ali stranci su prišli, i nije. Zato do danas izlazi
8
naizmjenično, kako bi tajna bila vidljiva. I budući da se ovo dogodilo tokom
Isaije, kao spomenik njega narod ga je sahranio blizu sa brigom i velikom
čašću, tako da kroz njegove molitve čak nakon njegove smrti oni mogu imati
korist od vode, jer proročanstvo je također dato njima u pogledu njega.
9
Njegov grob je blizu groba kraljeva, zapadno od groba sveštenika u
10
južnom dijelu grada. Jer Solomon je načinio grobnice, u skladu sa Davidovom
zamisli, istočno od Ziona, koje ima ulaz od Gabaona, dvadeset stadija
11
udaljenosti od grada. I on napravi tajnu građevinu sa vijugavim prolazima,
12
i do današnjeg dana nepoznato većini. Tamo kralj držao je zlato iz Etiopije
13
i mirise (začine). I zarad Jezekija što je pokazao paganima tajne Davida i
Solomona i uprljao kosti mjesta otaca, Bog se zakleo da njegovi potomci će biti
porobljeni od njegovih neprijatelja, i Bog učini ga neplodnim od tog dana.
Jeremija
Poglavlje
dva
1
Jeremija bi iz Anatota, i on umrije u Tafnai Egippta, bijući
2
kamenovan od svog naroda. Pokopan je u okolini faraonove palače, jer egipćani
su ga držali u visokom poštovanju, budući da su imali korist kroz
3
njega. Jer on je molio, i zmije ostaviše ga, i čudovišta voda,
4
koja egipćani zvaše nefot a grci krokodili. I oni koji su vjerni Bogu mole se u
mjestu i danas, i uzimajuči prašinu sa mjesta
5
oni liječe zmijske ujede. I mi smo čuli od djece Antigonusa i Prolemija, starih
ljudi, da Aleksandar Makedonski, nakon što je stajao na prorokovom grobu i
svedočio njegove tajne, premestio njegove ostatke u Aleksandriju i
6
stavio ih u krug okolo grada sa dužnim poštovanjem i čitava vrsta
7
zmija bi držana od zemlje, i od rijeke tako krokodili. I na samom kraju on
uvede zmije koje su zvane argolai, što znači zmije-borci, koje on dovede iz
Argosa Peloponeskog, gde su također zvane argolai, što je, srečni iz Argosa, za
sve sretno oni zvaše Iaia.
8
Ovaj Jeremija dao je znak sveštenicima Egipta, da je odlučeno da njihovi idoli
budu udareni i padnu (kroz spasitelja, deteta rođenog od device , u
9
jaslama. Odatle do današnjeg dana oni duboko poštuju djevicu koja daje rađanje,
i
10
stavljajući dete u jasle, oni mole. I kad Ptolemej kralj je ispitavao o ovome,
oni rekoše, to je tajna predaka data njihovim ocima od svetog proroka, i mi
čekamo, on reče, ispunjenje njegove tajne.
11
Ovaj prorok, prije zauzimanja Hrama, uzeo je kovčeg Zakona i
12
stvari u njemu, i učini ih da budu progutani u stijenu. I oni koji su stajali
pored on reče, Gospod je otišao iz Ziona u nebo i doći će
13
ponovo u moči. A ovo će vam biti znak njegova dolaska, kad svi
14
pagani obožavaju komad drveta. I on reče, Kovček niko neće izvesti do Aron, i
niko od sveštenika i proroka neće više
15
otvarati tablice u njemu osim Mojsija, Božjeg izabranika. I u uskrsnuću kovčeg
će biti prvi koji će oživjeti i doći će iz stijene i biti stavljen na Sinajsku
goru, i svi sveti će biti sakupljeni k njoj dok čekaju
16
Gospoda i beže od neprijatelja koji želi da ih uništi. U stijeni sa prstom koji
postavi kao pečat ime Božje, i izgledao je kao urezan željezom, i oblak prekri
ime, i niko nije znao
17
mjesto niti je mogao da čita do danas i do ispunjenja. A stijena bi u divljini,
gde kovček bi prvo, između dve planine
18
na kojim Mojsije i Aron ležaše. I po noći tamo bi oblak kao vatra, baš kao
19
od starina, jer slava Božja nikad neće prestati od ovog Zakona. I Bog je stavio
svoju milost na Jeremiju, da bi on mogao do kraja izvršiti ovu tajnu, tako da
postane drug Mojsiju, kao da su zajedno do danas.
Ezekiel
Poglavlje
tri
1
Ezekiel (Jezekilj). Ovaj čovek je iz zemlje Arira, od sveštenika, i umro je u
zemlji Haldejaca tokom ropstva, i prorokovao je mnoge
2
stvari onima u Judeji. Vladar naroda Izraela ubio ga je tamo budući da je
3
on bio rozotkriven od njega u pogledu obožavanja idola. I oni sahraniše ga u
polju Maour u grobu Šema i Arpahšada, predaka Abrahamovih, a grobnica u dvojnoj
pećini, jer Abraham također napravi Sari grob
4
u Hebronu kao taj. Nazvan je dvojni jer tamo ima zavojit prolaz i gornja
prostorija koja je sakrivena od zemljanog poda, i visi na zemljanim nivoom na
litici.
5
Ovaj prorok dao je predznak narodu, tako da oni paze na rijeku Kebar. Kad je
presušila oni su stavljali svoju nadu na kosinu koja je pusta do dna zemlje, a
kad je naplavljena, u povratku u Jerusalem.
6,
7 Svetac je također živeo tamo, i mnogi su se sastajali sa njim. I jednom kad
tamo bi mnoštvo sa njim Haldejci se uplašiše da bi oni
8
pubunili se, i došli protiv njih i uništili ih. I on je učinio da voda stane
9
tako da oni mogu pobjeći idući na drugu stranu. I oni od neprijatelja koji su
se usudili da progone behu potonuli.
10
Kroz molitvu on ih je uredio prema svom naumu sa izobilnom opskrbom ribe, i za
mnoge koji behu u stanju umiranja on je umilostio da život dođe od Boga.
11
Kad su ljudi bili uništeni od neprijatelja, on je otišao do neprijateljskih
12
vođa i uplašeni čudima, oni se umiriše. Uobičavao je ovako govoriti njima;
Jeste li izgubljeni? Je li naša nada nestala? I u čudu mrtvih kostiju on je
ubijedio ih da je nada u Izraelu i ovde i u dolazećem vremenu.
13Dok
je bio tamo on je uobičavao da pokazuje narodu Izraela šta se događalo u
14
Jerusalemu i u Hramu. On je otišao od tamo i otišao u
15
Jerusalem da prekori one koji behu bezvjerni. Kao Mojsije, ovaj čovek je vidio
nacrt hrama, sa njegovim zidovima i širokim vanjskim zidovima, kao što Daniel
je rekao
16
da će biti izgrađen. On je objavio sud u Babilonu na plemenu Dan i gad, jer su
oni počinili svetogrđe protiv Gospoda
17
progoneći one koji su držali Zakon. I u pogledu njih on je uradio ovo veliko
čudo, da zmije proždru njihove mlade i sva njihova stada, i on je predskazao da
zarad njih narod se neće vratiti u svoju zemlju već
18
će biti u Mediji do ispunjenja njihovih grehova. I onaj koji ih je ubio
19
bi jedan od njih. Oni su mu se suprotstavljali sve dane njegova života.
Daniel
Poglavlje
četiri
1
Daniel. Ovaj čovjek je bio od plemena Jude, od porodice istaknute u kraljevskoj
službi, ali dok je bio dete on bi uzet iz Judeje u zemlju
2
Haldejaca. On je rođen u gornjem Bet-Horonu, i bio je neporočan čovek, tako da
Judejci su mislili da je eunuh.
3
On je tugovao mnogo nad gradom, i u postu se uzdržavao od sve poželjne hrane, i
bio je čovek mršav u pojavi i lijep u milosti Svevišnjega.
4
Molio je mnogo za Navuhodonozora, i preklinjao za njegovim sinom Baltazarom,
kad je
5
on postao divlja životinja i zvijer poljska, tako da ne strada. Njegovi prednji
delovi sa glavom behu kao u goveda, a noge sa slabinama kao u
6
lava. U pogledu ove tajne bi otkriveno svetomu čovjeku da Nabuhodonozor je
postao zvijer poljska jer je volio zadovoljstva i imao ukočen vrat, i zarad
onih koji su pripadali Beliaru postaše kao volovi pod jarmom.
7Tirani
su imali ove poroke u svojoj mladosti, i na kraju postaše čudovišta,
8
hvatajući, uništavajući, ubijajući i udarajući. Kroz božansko otkrivenje sveci
su
9
znali da on je jeo travu kao vo i da je postala ljudska hrana. Bilo je isto
radi toga da Navuhodonosor, je oporavljao ljudsko srce nakon probave, uobičavao
je plakati i veličati Gospoda, moleći četrdeset puta svaki dan i noć.
10
Ogromna životinja je uobičajavala dolaziti na njega, i on bi zaboravljao da je
čovjek, njegov jezik je bio uzet od njega tako da ne može da govori, i
spoznavši ovo
11
on bi odmah plakao, njegove oči su bile kao sirovo meso od plakanja. Jer mnogi
su
12
izlazili iz grada i gledali u njega. Daniel sam nije hteo da ga vidi. Jer bio
je u molitvi zarad njega celo vreme njegovih promenjenih uvjeta, i uobičavao bi
govoriti, On će postati čovek opet, i oni mu nisu verovali.
13
Daniel je činio sedam godina, koje on nazva sedam doba, postaše sedam mjeseci,
tajne sedam doba behu ispunjeni u njegovu slučaju, jer on je bio obnovljen u
sedam mjeseci, tokom šest godina i šest mjeseci ostavši pognut pred Gospodom i
priznajući njegov grijeh i nakon
14
oproštaja zlobe on povrati njemu kraljevstvo. On niti je jeo hljeb niti meso
niti pio vino dok je činio pokajanje, jer Daniel je odredio
15
mu da utiša Gospoda sa slabijom ishranom od namočenih mahunarki i zelenja.
Nabukodonozor nazva ga Baltazar jer je on želio da učini ga pridršženim
nasljednikom
16
sa svojom djecom. Ali sveti čovjek reče, Daleko bilo od mene da ostavim
nasljeđe
17
mojih otaca i priklonim se nasljedstvu neobrezanih. I za ostale kraljeve
perzijanaca on donese mnoga čuda, što oni nisu upisali
18
Tamo on umrije, i bi sahranjen sam i sa velikom čašću u kraljevsku pećinu.
19
I on dade predznak u pogledu planina koje su nad Vavilonom, kada planine na
sjeveru se dime, kraj Babilona je blizu, i
20
kada leži kao u vatri, kraj cele zemlje. I ako planina na jugu pusti vodu ljudi
će se vratiti u svoju zemlju, a ako pusti krv
21
Beliarov pokolj će uzeti mjesta na zemlji. I sveti čovjek pade u san u miru.
Hosea
Poglavlje
pet
1
Hosea. Ovaj čovek bi iz Belemota plemena
Isahara, i on bi
2
sahranjen u svom vlastitom kraju u miru. I on dade predznake, da Gospod će
stići na zemlju ako ikad hrast koji je u Šilohu bude podeljen sam od sebe, i
dvanaest hrastova je došlo.
Mihej
Poglavlje
šest
1
Mihej Morathit je bio iz plemena Efraima. Učinivši mnoge stvari Ahabu, on bi
ubijen od Jorama njegovog sina na litici, jer je prijekoravao ga za
3
grijehove njegovih otaca. I on bi sahranjen u svom kraju sam, blizu sahranjene
zemlje Anakima.
Amos
Poglavlje
sedam
1,
2 Amos je bio iz Tekoe. I kad Amazija ga je mučio teško, na kraju
3
njegov sin ubi ga sa štapom udarajući ga u hramu. I dok je još disao on ode u
svoj kraj, i nakon nekoliko dana on umre i bi sahranjen tamo.
Joel
Poglavlje
devet
1
Joel je bio iz područja Ruvima (Ruben), u strani zemlje Betomorona.
2
On umrije u miru i bi sahranjen tamo.
Obadija
Poglavlje
devet
1
Obadija je iz kraja Šehema, na strani zemlje Betaharam.
2
Ovaj čovek je bio učenik Ilije, i izdržao je mnogo zarad njega, i
3
pobeže sa svojim životom. Ovo je bio treći zapovednik od pedeset koga Ilija
poštedi i
4
sa kojim on ode dole u Ahaziju. Nakon ovih događaja on napusti službu
5
kralja i prorokova. I umrije i bi sahranjen sa svojim ocima.
Jona
Poglavlje
deset
1
Jona je bio iz kraja Kariatmosa blizu grčkog grada Azota do
2
mora. I kad on bi izbačen iz mora od čudovišta i ote u Ninivu i vrati se, on
nije ostao u kraju, već uzeo je svoju majku i sa njom boravio u Souru, području
naseljenom od stranih naroda
3
jer on reče, tako ću ukloniti moj prijekor, jer sam govorio krivo u
prorokovanju
4
protiv velikog grada Ninive. I u vrijeme kad Ilija je ptrekoravao kuću
5
Ahaba, jer kad je on prizvao glad na zemlju on uteće. I on ode i nađe udovicu
sa sinom jer nije mogao ostati sa neobrezanim
6
ljudima, on je blagoslovio nju. I kad njen sin umrije, Bog podiže ga opet iz
mrtvih kroz Iliju, jer on je želio da pokaže mu da nije moguće pobjeći
7
od Boga, i nakon gladi on usta i ode u zemlju Judinu.
8
i kad njegova majka umre tokom puta, on sahrani je blizu Deborinog hrasta.
9
I poslije boravka u zemlji Saraar on umre i bi sahranjen u pećini od
10
Kenaza, koji posta sudija plemena u danima anarhije. I on dade predznak u
pogledu Jerusalima i cele zemlje, da kad oni
11
vide da kamen plače tužno tad kraj je blizu. I kad oni vide sve nevjernike u
Jerusalimu, celi grad će biti sravnjen sa zemljom.
Nahum
Poglavlje
jedanaest
1
Nahum je bio iz Elkesa na drugoj strani Isbegabarina od plemena
2
Simeona. Nakon Jone ovaj čovek dade Ninivi predskazanje, da će biti
3
uništen slatkom vodom i podzemnom vatrom, što se također dogodi. Jer jezero
koje opkoljava je poplavilo ga je tokom zemljotresa, a vatra dolazeći iz
4
divljine spalila je više predjele. On je umro u miru i bio sahranjen u svom
vlastitom kraju.
Habakuk
Poglavlje
dvanaest
1
Habakuk je bio od plemena Simeonovog, od kraja Betsouhara.
2
Prije ropstva on je imao viziju u pogledu osvojenja Jerusalema, i
3
tugovao je veoma. I kad Navuhodonozor uđe u Jerusalem on uteče u
4
Ostrakin, i kasnije je boravio u zemlji Ismaela. Kad su Haldejci se vratili, i
ostatak koji je bio u Jerusalemu je otišao u Egipat, on je živio
5
u svom vlastitom kraju i upravljao one koji su želi polje. Kad je on uzeo
hranu, on je prorokovao vlastitoj porodici, govoreći, Idem u daleku
6
zemlju, i doći ću brzo. Ali ako okasnim, dajte hranu žeteocima.
7
I kad je on otišao u Babilon i dao jelo Danielu, on je prišao žeteocima dok su
jeli i nije rekao nikomu što se dogodilo, on
8
je razumio da će se narod uskoro vratiti iz Vavilona. I umro dve
9
godine prije povratka. I on bi sahranjen sam u svom vlastitom polju.
10
Dao je predskazanje onima u Judeji, da će vidjeti svjetlost u Hramu
11
i tako osjetiti slavu Hrama. I u pogledu kraja Hrama
12
on je predviđao, da od zapadnog naroda će se dogoditi. U to vreme, on reče,
zavjesa Dabeira će biti iscjepana u male delove, i glave dva stuba će biti
uzete, i nitko neće znati gde su, i oni će biti odnešeni dalje od anđela u
divljinu, gde šator svjedoka je
13
postavljen u početku. I s njima Gospodar će biti prepoznat na kraju, jer oni će
osvjetlavati one koji su progonjeni od zmije u tami kao od početka.
Zafanija
Poglavlje
trinaest
1,
2 Zefanija je bio od plemena Simeona, iz kraja Sabarata. On je prorokovao u
pogledu grada i o kraju pagana (nevjernika) i sramoti
3
bezbožnih. I umro je i bio sahranjen u svome polju.
Hagaj
Poglavlje
četrnaest
1
Hagaj, koji je također Poslanik, došao je iz Babilona u Jerusalim, verovatno u
mladosti, i otvoreno je prorokovao u pogledu povratka naroda,
2
i svjedočio je u prošlosti o zidanju Hrama. I kad je umro sahranjen je blizu
grobnice sveštenika, u veliku čast kakva beše njihova.
Zaharija
Poglavlje
petnaest
1
Zaharije je došao iz Haldeje gde je on već bio u zrelijim godinama, i tamo on
prorokova mnoge stvari ljudima, i dade predznake kao dokaz.
2
Ovaj čovek reče Jozadaku da će dobiti sina i da će on služiti kao svštenik
3
u Jerusalemu. On je također izgovori blagoslov na Šealtielu na rođenju svog
4
sina, i nazva ga Zerubabel. I u pogledu Kira od dade predviđanje o njegovoj
pobedi, i prorokova u pogledu službe koju on treba da izvede za
5
Jerusalem, i on blagoslovi ga veoma. Njegovo prorokovanje u Jerusalemu je
zasnovano na vizijama o kraju pagana, Izraelu, Hramu, lijenosti
6
proroka i sveštenika, i on ustanovi dvostruk sud. I umrije on u velikoj dobi, i
pokopan je blizu Hagaja.
Malahi
Poglavlje
šesnaest
1
Malahi. Ovaj čovek je rođen u Sofi nakon povratka, i dok je još bio
2
veoma mlad on je vodio moralan život. I odkad svi ljudi počastiše ga kao svetim
i dobrim, i nazvaše ga Malahi, što znači anđeo, jer on je bio uistinu
3
lijep za pogledati. Štaviše, štagod on sam rekao je u proroštvu, na isti dan
anđeo Božji pojavi se i ponovi, kako se dogodi također u danima bezakonja kako
je napisano u Sfarfotimu, to je, u Knjizi Sudija.
4
I dok je još bio mlad čovjek on bi pridodat svojim ocima u njegovu vlastitom
polju.
Natan
Poglavlje
sedamnaest
1
Natan, Davidov prorok, bi iz Gabe, i bio je on koji nauči ga
2
zakonu Gospodnjem. I on je video da David će pogrešiti u odnosu ka Batšebi, i
dok je žurio da mu kaže, Beliar omete ga, jer na cesti on nađe mrtva čovjeka
koji je bio ubijen ležeći go, i on
3
osta tamo, i te noći on je znao da David je počinio grijeh. I on se vrati
plačući, i kad David je ubio njenog muža, Gospod ga posla
4
da ga prekori. I kad je on odrastao veoma star on umre i bi sahranit u svom
vlastitom kraju.
Ahija
Poglavlje
osamnaest
1
Ahija je bio iz Šiloha, gde šator od sastanka je bio u davna vremena, od Boga
2
grad. Ovaj čovek je rekao za Solomona da će on prekršiti prema Gospodu.
3
i on je prekorio Jeroboama, jer je on hodao lažno sa Gospodom, vidio je jaram
volova kako gazi narod i trči protiv sveštenika.
4
On je također pretkazao Solomonu da njegove žene će promeniti ga i svo njegovo
5
potomstvo. I on umre i bi sahranjen blizu hrasta Šiloha.
Joad
Poglavlje
devetnaest
1
Joad je bio iz Samereima. Ovo je onaj koga lav napadnu i on
2
umrije kad je prekorio Jeroboama preko teladi. I bi sahranjen u Betelu blizu
lažnog proroka koji je zavodio je njega.
Azarija
Poglavlje
dvadeset
1
Azarija je bio iz kraja Sibate, on je bio taj koji je okrenuo od Izraela
2
ropstvo Jude. I on umre i bi sahranjen u svom vlastitom polju.
Ilija
Poglavlje
dvadeset i dva
1
Ilija, Tezbit iz zemlje Arapa od Aronovog plemena, je živeo
2
u Gileadu, jer Tesba je data sveštenicima. Kad je trebao biti rođen, njegov
otac Sobaha vidje da ljudi od svetlo bele pojave su ga pozdravljali i
3
umotavali ga vatrom, i oni dadoše mu plamenove vatre da jede. I on ode i
izvijesti ovo u Jerusalem, i proročanstvo mu rekoše, Ne boj se, jer njegovo će
stanovanje biti svetlost i njegova riječ sud, i on će suditi Izraelu.
4,
5 Znakovi koje je on učinio su ovi. Ilija je molio, i nije kišilo za tri
6
godine, i nakon tri godine on je molio ponovo i izobilna kiša dođe. U Zerefatu
Sidonskom kroz riječ Gospodnju on učini ćup udovičin da ne nestane
7
i boca ulja da ne nestane. Njen sin koji umrije Bog ga podiže iz
8
mrtvih nakon što je Ilija molio. Kad je
pitanje bilo postavljeno njemu i prorocima Bala u pogledu ko je istiniti i
stvarni Bog, on je predložio da žrtva bude prinesena i od njih i od njega, i da
vatra ne bude zapaljena ispod, već da
9
svako treba moliti, i onaj kome se odgovori biti će Bog. Prema tome, proroci
Vala molili su i porezali sebe do devetog časa, i nitko im nije odgovorio, i
Ilija, kad je napunio mjesto gde je bila žrtva sa mnogo vode, on je molio, i
odmah vatra dođe dolje i proguta
10
žrtvu, i vode nestane. I on blagoslovi Boga, i ubije četiri
11
stotine i pedeset proroka Bala. Kad kralj Ahazija posla da ostvari proročanstvo
12
od idola, Ilija je prorokovao smrt, i on umre. Kad dva zapovednika od pedeset
behu poslata njemu od Ahazije, kralja Izraela, on prizva Gospoda i vatra dođe
dole sa nebesa, i vatra progura ih na Gospodnju zapovest.
13,
14 Gavrani su mu donosili kruh ujutro i meso popodne. Sa ovčjom kožom on udari
Jordan i bi podeljen, i oni pređoše preko njega
15
suhih nogu, i on i Elisej. Konačno on bi uzet gore u vatrenim kolima. (nlo?)
Elisej
Poglavlje
dvadeset dva
1,
2 Elisej je bio iz Abel Meholaha u zemlji Ruvimovoj (Ruben). I čudo se dogodi
ovome čoveku, jer kad je rođen u Gilgalu, zlatno tele zarikalo je prodorno,
tako da se čulo u Jerusalimu, i sveštenici objaviše kroz Urim da prorok je
rođen u Izraelu koji će uništiti njihove rezane
3
likove i livane idole i kad on umre, on bi sahranjen u Samariji.
4,
5 Znakovi koje on učini su ovi. On također udari Jordan sa Ilijinom
6
ovčjom kožom, i vode se podjeliše, i on prođe preko suho nogama. Voda u
Jerihonu bi prljava i neplodna, i čuvši za ovu vodu, i neće više smrt
7
i neplodnost izlaziti iz nje, i vode su ostale isceljene do današnjeg dana. Kad
deca su ga dirala bez poštovanja, on ih prokle, i dva medveda izađoše i
8
rastrga u komade četrdeset i dvoje njih. Žena proroka koji je umro je bila
uznemiravana zajmodavcima, i nije mogla platiti, ona dođe Jeliseju, i on
zapovedi joj da sakupi nove posude, koliko god može, i da pospe u ćup koji sadrži
veoma malo ulja u njih dok posude se ne napune, i ona učini ovo i napuni posude
i plati zajmodavce, i imala je višak za
9
hranjenje njene dece. On ode u Šunem i osta sa izvjesnom ženom, ona nije mogla
da zanese, i zdušno je željela da ima jedno, on je molio i učinio ju je
sposobnom da začne i da rodi, tad, kad dete umre, on je molio
10
opet i uzdigao ga iz mertvijeh. On ode u Gilgal i dođe pre sinova proroka, i
kad hrana bi skuhana, i otrovna biljka bi skuhana sa hranom, i oni svi behu na
ivici opasnosti, on učini hranu bezopasnom
11
i ukusnom. Kad sinovi proroka behu obarali drveće kod Jordana, glava sjekire
pade i potonu, i Elisej je molio, i učini da sjekira pluta
12.
13 na površini. Kroz njega Naman Sirijac bi očišćen od gube. Kad njegov sluga,
zvan Gehazi, ode do Namana tajno, protiv njegove volje, i zatraži za srebro, i
potom na povratku zanijeka, Elisej prekori i prokle ga i
14
on posta gubav. Kad kralj Sirije je ratovao protiv Izraela, on
15
zaštiti kralja Izraela objavljujući mu planove neprijatelja. Kad kralj Sirije
sazna ovo on posla silu da dovedu proroka, ali on je molio i učini ih da budu
udareni sljepilom, i on odvede ih u Samariju, njihovim
16
neprijateljima, ali držeći ih neozleđene on sačuva ih i nahrani ih. Kad kralj
17
Sirije vidje ovo on presta ratovati. Nakon Elisejeve smrti čovjek umrije, i
kako je bio sahranjivan on bi bačen preko njegovih kosti, i kako je takao
Elisejeve kosti mrtvi oživi odmah.
Zaharije
sin Jehoade.
Poglavlje
dvadeset i tri
1
Zaharije bi iz Jerusalema, sin Jehoide sveštenika, i Joaš kralj Jude ubi ga
blizu oltara, i kuća Davidova proli njegovu krv pred Ailamom, i sveštenici
uzeše ga i sahraniše ga sa ocem.
2
Od tog vremena vidljivi predznaci događali su se u Hramu, i sveštenici nisu
mogli da vide viziju anđela Božjih ili da dadu proročanstva od Dabeira, ili da
ispituju kod Efoda, ili da odgovore narodu kroz Urim kao ranije.
Zaključak
Poglavlje
dvadeset i četiri
1
I drugi proroci ostaše skriveni, čija imena su sadržana u njihovim rodoslovima
u knjigama imena Izraela, jer celi narod Izraela je upisan po imenu.
No comments:
Post a Comment